Billig og Bra vs. Dyrt og Dårlig

Stearinlys er ikke bare bare å kjøpe. Er så utrolig mye dårlig, som "sprekker" og alt renner utover. Fikk erfare det i jula. Ikke så lett å se når bordet også er hvitt, men når jeg reiste meg opp og så en diiger "dam" med stearinlys på gulvet.. vel, ble ikke så veldig fornøyd da.

Så kubbe lys..der synes jeg faktisk at de billige er best, og for meg så har det vært de som renner minst.

Noen med andre erfaringer?









OBS! Bildene skal ikke kopieres eller benyttes under noen omstendigheter uten tillatelse fra fotografen. © Tanja Myrbraten Fotograf Tanja Myrbråten

Promotér din side også

6 kommentarer:

★ Ninas blogg og Super-Lille ★ sa...

Først og fremst, nydelig bilde :)

Lurer i grunn på det samme selv.
De dyre er ikke nødvendig vis gode ;)

Jeg kjøper en del av de på Nille

ingrid sa...

jeg har bare råd til nille lys jeg siden jeg lever p åstudielån hehe.. så har ingen erfaringer med dyre lys kjære, men de funker bra iallefall! så fint brett forresten! :)

Kenneth Larsson sa...

Stearinljus kan jag inte så mycket om, men jag kan säga att det var en riktigt fin bild som du hade lagt upp! Snyggt! :-)

Ha en trevlig kväll!

Rune (Bildebloggen) sa...

Vi har vel i grunn opplevd akkurat det samme selv, dyre lys renner og Kiwi sine billige kubbelys og stearinlys brenner både lenge og pent. T-lys er det også store forskjeller på, Ikea sine var i sin tid de beste, men de slokker etter to-tre timer, soter og lukter vondt. Der er det bedre å putte på et par tiere å kjøpe sekstimers lys... og det var mitt bidrag på interiørsiden :o) Fint bilde Tanja.

Anne sa...

Aller først må jeg si Godt Nyttår Tanja!! og jammen kan en undres over at jeg nå måtte en og en halv meter tilbake i bloggen din her for å oppdateres :-) du må ha ramla helt ut av blogglista mi du, men NÅ ligger du jammen og heldigvis der igjen. men nå har jeg da hatt en desto lenger enn lang kosestund her, med varm te, knekkebrød og Tanja oppdatering.

Lys ja..., samme erfaring som Rune faktisk. Hos oss hadde vi en dansk kjede som solgte dyre talglys, men du og du som de oste og missfarga taket, butikken gikk konk etter kort tid også faktisk, ble for dyrt for folk, og når de heller ikke lover det de holder ryktes det fort i et lite lokalmiljø. Jeg kjøper `krone-lys`på Rema, og de er helt mega bra faktisk. Kubbelys er jeg storforbruker av, og da snakkes skikelg store, sånn nesten vedkubbe. De skal brenne en 6-8 timer første gang de tennes, for at det skal dannes en kant, da sjø renner det ikke utover :-) Forsøk!

Anneklem

Kine sa...

Jeg er storforbruker av lys, kubbelys og t-lys. Har liten erfaring med dyre lys, har vel aldri sett poenget med å kjøpe det siden de billige er så bra:) Nille, europris, kiwi og rema 1000 har supre billige lys...

Nydelig bilde:)