Lyssetting |Studio lys | Fotografene.no

I går var vi med TKK på lyssetings kurs hos Trine Bjervig og Bjørn Harstad.
Kvelden var utrolig bra, vi lærte masse og Både Trine og Bjørn er superflinke til å lære bort.
De hadde god tid til å svare på spm. fra oss og var flinke til å vise hva de mente i praksis.
Vi fikk også prøve forskjellige lyskilder, og effekter med de..
Hva som ser bra ut og ikke...
Det var utrolig moro å prøve seg i studio, med hvit og sort bakgrunn.. dette har jeg aldri prøvd før.
Studioet til Fotografene.no er skikkelig fint og om man vil ha flotte studio bilder så ville ihvertfall jeg kontaktet Trine for et besøk.




Her er Bjørn modell



og her er TKK leder modell, en noe uvitende sådann, men jeg håper det går greit ;)

18 kommentarer:

ingrid sa...

Se her ja!! så kjempegøy å lære om lyssetting i et ordentlig studio!! kanskje jeg må ta meg råd til å bli med i TKK alikevel Tanja.. :) det første portrettet var helt supert!! skikkelig profft!! Så flink du har vært! og tviler ikke på at det var moro! : ) (misunnelig nå altså!!) (det siste bildet minnet meg forresten om profilen til Alfred Hitchcock!! ;) kult!

Sagatun sa...

Dette virket kjempe gøy.
Flotte bilder blei det også:)

Dagrun sa...

Jeg er dønn misunnelig. Det høres så spennende ut. (Det første bildet er forresten veldig fint, og spennende lys på de andre to).

Hege sa...

Sier det samme til deg som Charlotte, det høres supert ut!!! Og så er jeg også like misunnelig som Dagrun...

Flotte bilder! :)

ElinSire sa...

Så utrolig GØY! Jeg er bittelitt misunnelig, ja! (..eller kanskje litt veldig misunnelig!)

Anne sa...

Fine også ja, akkurat klaget til din venn om vårt dårlige tilbud jeg nå. Trist å bo i ei bygd der det bare er basar... :-(

bmfoto sa...

som jeg sa til Charlotte- dette er urettferdig altså... JEG VILLE OGSÅ!!! men er like glad i ungene mine uansett. og tenker ikke på at gubben er ute på kurs jeg nei.... Jeg ville ikke vært der SÅ!!:(
Joooooo for jeg ville det og jeg vet at det kan bli lenge til neste gang. Skikkelig kule bilder - og synes også at dere har fått det veldig bra til..BRA!!!

Kine sa...

Oi så spennende, tenker du var engasjert og lærte en hel masse.. Flotte bilder du viser fram også!

Kim K. sa...

These are awesome! Love your use of lighting

Shadow sa...

experimenting is fun. you did great here!

Tone sa...

Så utrolig spennende og ikke minst kjekt å få være med på noe slikt! Flotte bilder!

olgafoto sa...

Really very nice!!! I like it !!!!!

Thor-Erik sa...

Knall bra bilder!

Likte spesielt godt det av Øyvind i profil med kamera!

Rune (Bildebloggen) sa...

Spennende å lære om lys, det er noe man alltid treneger uansett studio eller ikke, men så gøy at dere har vært å lært i studio da, det hadde vært noe det :) Kjempefine bilder derfra!

Melissa Koehler sa...

I love the lighting in these!

Randi sa...

Flotte bilder og lyssetting hos deg også:-)
Det er jo så viktig med rett lyssetting om man skal ta bilder av mennesker. Eller uansett så er det viktig med lys...skulle likt og lært litt jeg også.-)

Mats Andersson sa...

Härliga porträtt. Och den ljussättningen gillar jag.

/Mats

AKO sa...

Vad roligt att gå på kurs! Jag har verkligen inga kunskaper för studiofoto och skulle behöva lära mig mycket. Det första fotot var väldigt effektfullt och de andra två var också bra i sin minimalism.